linkedin
להרשמה לניוזלטר
25.04.2020
בג"צ הורה על ביטול הפרשת חלקם של עובדים מסתננים מכוח הוראת "חוק הפקדון";את אגוד המסעדות והברים מייצגת עו"ד הלית שמחוני, ראש מחלקת דיני עבודה ושותפה במשרדנו
אודות תחומי פעילות

בג"צ הורה על ביטול הפרשת חלקם של עובדים מסתננים מכוח הוראת "חוק הפקדון".

אגוד המסעדות והברים, אשר עתר אף הוא באמצעות משרדנו כנגד חוק הפקדון, טען, בין היתר, כי חלקו של העובד בהפקדות אלה יגולגל בסופו של דבר על המעסיקים וייקר את עלות העסקתם של עובדים אלה (שהיא יקרה ממילא, בשל מחסור בעובדים), ובכך לא זו בלבד שתכלית החוק לא תתגשם, אלא שהיא תביא לפגיעה קשה בענף המסעדות, וכפועל יוצא – לפגיעה גם בהעסקתם של יתר העובדים בענף.

חשש זה הפך ממשי בתקופת משבר הקורונה, ואיגוד המסעדות אף הגיש בקשה באותה עתירה, מספר ימים טרם ההחלטה, על מנת שבג"צ יורה למדינה לשחרר לעובדים אלה את חלק העובד בפקדון (שכן גם הם מצויים בימים אלה בחל"ת, אולם הם אינם זכאים לדמי אבטלה).

כאמור, כמה ימים לאחר מכן ניתנה החלטה זו אשר מבטלת את הוראת החוק, ומורה על ביטולו של רכיב העובד בהסדר הפיקדון והשבתו לידי העובדים, וזאת באופן מיידי.

את אגוד המסעדות והברים ייצגו בעתירה עו"ד הלית שמחוני, שותפה וראש מחלקת דיני עבודה של משרדנו, ביחד עם עו"ד רני שורץ, שותף במשרד ירון-אלדר, פלר, שורץ ושות'.

עו"ד שמחוני: "קבלת העתירה היא בשורה משמעותית למעסיקים, ובפרט למעסיקים בענף המסעדות, שכן הוסר החשש שרכיב זה יגולגל בסופו של דבר עליהם, יחד עם גזרות אחרות שהוטלו עליהם. בנוסף, בג״צ מציין בפסק דינו שבתקופה זו הפגיעה בקניין העובדים היא קשה שבעתיים. דברים אלו נכונים גם ביחס למעסיקים, וביתר שאת למעסיקים בענף המסעדות. ענף זה ועובדיו, אשר רבים מהם הם מסתננים, הם קורבנות ממשיים של משבר הקורונה. אנו שמחים שניתנה לנו ההזדמנות, באמצעות איגוד המסעדות והברים, לסייע למעסיקים ולעובדים אלו, אשר נותרו ללא מקור של פרנסה בימים אלו."

לסיקור המלא:

גלובס

הארץ

Ynet מבית 'ידיעות אחרונות'

מעריב

סרוגים – חדשות משפט ופלילים

ערוץ 7