linkedin
להרשמה לניוזלטר
23.01.2023
בוקר עיון מקצועי לבורד המנהל של ה – ACC ישראל
אודות תחומי פעילות

חברי בורד יקרים,

שמחנו לארח אתכם לבוקר עיוני בנושא 'ניהול קהילות', ולהעניק לכם כלים פרקטיים לניהול קהילות היועמ"שים.

נשמח להביא בפניכם את עשרת הדיברות למנהלי קהילות:

  1. תקשורת: למנהלי הקהילה אחריות על כל חברי הקהילה, אשר רואים בהם מורה נבוכים, או "מבוגר אחראי". תקשורת נכונה, מכבדת ואמפתית של מנהלי הקהילה כלפי החברים (בכתב או בע"פ) תשפיע בהכרח על מחויבות החברים לקהילה.
  2. מדיה חברתית: על מנת להבטיח קיומה של קהילה לטווח ארוך, רצוי שמנהלי הקהילה יהיו מיומנים בשימוש בפלטפורמות מדיה חברתית שונות, כגון פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם ולינקדאין, על מנת שחבר הקהילה הקיים והפוטנציאלי יפגוש את התוכן במספר רב של ערוצים.
  3. שיווק: זיהוי צרכים, העלאת מודעות ויצירת העדפה הינם מונחים מעולם השיווק. כל אלה ועוד הם חלק מחובתו של מנהל הקהילה במסגרת גיוס החברים. כדי לעשות את כל אלה, על מנהלי הקהילה לגבש אסטרטגיית שיווק שתתאים לחברי הקהילה, ולהשתמש בה כדי לבנות ולקדם את המותג שלו – הקהילה. הטקטיקה למימוש האסטרטגיה יכולה להיות סטוריטלינג, למשל, ושימוש בגאנט הינו הכרחי.
  4. בניית קהילה: חברי הקהילה הם הצרכנים. כדי להישאר נאמן למותג (הקהילה), על החברים בה להבין "מה יוצא להם מזה". לכן, הקהילה תיבנה ותיתמך באמצעות תוכן, שיתוף, סיעור מוחות ודיונים מעשירים.
  5. אופטימיזציה – ניתוח ושיפור מתמיד: על מנת להשתפר ולהתעצם, מומלץ כי מנהלי קהילה יבצעו באופן תדיר ניתוח הצטרפות/ נטישה, אחוז היענות, סקרי העדפת קהל ועוד – כדי להעריך את הצלחת מאמצי בניית הקהילה ולבצע שיפורים במידת הצורך.
  6. מנהיגות: מנהלי קהילה הם Leaders והם הכוח המניע את הצוות. יחד עם זאת, כדאי להאציל סמכויות ולהקנות משימות ואחריות לאחרים, למשל באמצעות מינוי מתווכים שיסייעו בסינון תכנים וגיבוש אסטרטגיה.
  7. בכל מקום – בכל זמן: הקדמה הטכנולוגית מחייבת את מנהלי הקהילה לממש פלטפורמות חדשות לניהול קהילה מקוונת. אם עולה קושי – כדאי להיעזר במתווך (הדיבר השישי).
  8. יצירתיות: על מנת לגרום לחברי הקהילה להישאר נאמנים, ולא לעבור לקהילה מתחרה, המנהלים נדרשים להמציא דרכים חדשות וחדשניות לצוד את עיני החברים בקהילה את הקהילה, ובכך להפוך למקור לאוצרות ידע.
  9. עידוד מעורבות: עודדו את חברי הקהילה לשתף את המחשבות, הרעיונות והמשוב שלהם. תייצרו הזדמנויות כאלו באמצעות סקרים, בקשות לשיתוף או שאילת שאלות ושיח פתוח.
  10. חווית משתמש: לעולם זכרו כי להיות חלק מקהילה זו זכות להיות שייך לקבוצה. על מנהלי הקהילה לוודא כי החברים בקהילה נהנים מהשימוש בפלטפורמה וכי היא מתאימה להם, אולם יש להקפיד על כללי שימוש הולמים ומכבדים באופן שבו כל חבר קהילה ירגיש שיש מי ששומר עליו

לצפייה בדוגמאות: כלים פרקטיים לשימוש – שיווק וניהול קהילה.

 

אשמח לסייע בכל הבהרה או עצה.

 

בברכה,

 

לורי קדרון

סמנכ"ל שיווק ותקשורת