linkedin
להרשמה לניוזלטר
15.06.2023
בית המשפט המחוזי בחיפה ביטל את החלטת הועדה המחוזית אשר סירבה לאפשר לבז"ן קידום אישורה של טורבינת גז להגדלת ייצור החשמל במתחם בז"ן; את בז"ן ייצגו עו"ד יעקב כהן, שותף וראש מחלקת תכנון ובנייה, ועו"ד ורדית טל-דביר ממשרדנו.
אודות תחומי פעילות
בית המשפט המחוזי בחיפה – בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים – ביטל את החלטת הועדה המחוזית אשר סירבה לאפשר לבז"ן קידום אישורה של טורבינת גז להגדלת ייצור החשמל במתחם בז"ן.
בית המשפט קיבל את עמדת בז"ן לפיה ההחלטה שהתקבלה על ידי הועדה המחוזית איננה מבוססת על תשתית עובדתית וכי אין סתירה בין החזון העתידי של פיתוח מפרץ חיפה לבין אישור התוכנית.
בפסק הדין התייחס בית המשפט לקידומה של תוכנית המתאר ארצית למפרץ חיפה (תמ"א 75) ודחה את טענת הועדה המחוזית כי התכנית נמצאת בשלב מהותי של הפקדה ועל כן חל הרציונל בדבר מניעת תוכניות כגון התוכנית המוצעת.
בית המשפט קבע בעניין זה כי: "לא רק שהביצה הזו עדיין לא נולדה, אלא גם התרנגולת העתידה להטיל אותה עדיין לא נולדה. התכנון חייב להבטיח רציפות תפקודית מלאה, בראיה כלל ארצית, וכל פעולה בניגוד לאינטרס הלאומי עלולה לסכן את משק האנרגיה ואספקת הדלקים למדינה".
בית המשפט הורה לועדה המחוזית ליתן הנחיות ליועץ הסביבתי להכנת תסקיר השפעה על הסביבה, תוך חיוב הועדה המחוזית בהוצאות משפט.
את בז"ן ייצגו עו"ד יעקב כהן, שותף וראש מחלקת תכנון ובנייה, ועו"ד ורדית טל-דביר ממשרדנו.
לסיקור: כלכליסט>>