linkedin
להרשמה לניוזלטר
13.03.2024 עדכון לקוחות
הפרלמנט האירופי אישר היום את ה – AI Act, דבר החקיקה המקיף הראשון בעולם שעוסק ברגולציה של תחום ה – AI.
אודות תחומי פעילות

הפרלמנט האירופי אישר היום את ה – AI Act, דבר החקיקה המקיף הראשון בעולם שעוסק ברגולציה של תחום ה – AI.

ה – AI Act צפוי להיכנס לתוקף בעוד כחודשיים, והחל ממועד זה ייספרו מועדי התחילה בהקשרי אכיפה: 6 חודשים ממועד פרסום החוק, מדינות האיחוד האירופי תידרשנה לאסור שימוש בכלי AI שנחשבים לפי ה – AI Act כאסורים; בחלוף שנה מהפרסום יתחילו להיאכף ההוראות בעניין מערכות AI למטרות כלליות; ובחלוף שנתיים ממועד הפרסום כלל הוראות ה – AI Act תהפוכנה לאכיפות.  מאוד ייתכן שנראה אפקט דומה לזה שהביא עמו ה – GDPR ב-2018, והדבר יהווה את נקודת הפתיחה ליצירת חוקי AI נוספים ברחבי העולם, כאשר ה – AI Act ישמש כסטנדרט.

נזכיר כי כמו ב – GDPR גם כאן היקף התחולה עשוי להיות רחב למדי ולחול גם על חברות ישראליות שפועלות בתחומי האיחוד האירופי, והקנסות שנקבעו בגין הפרת הוראות AI Act גבוהים, ועומדים על עד 35 מיליון אירו או עד 7% מהמחזור העולמי השנתי.

אנו ממשיכים לעקוב ונעדכן בהתאם, ועומדים לרשותכם לכל שאלה.

הנכם מוזמנים לוובינר בהובלת מחלקת משפט וטכנולוגיה של משרדנו, בשיתוף עם פורום חדשנות, AI וליגלאופס בניהולה של עו"ד סיגל מגד רוזן, שיעסוק באנטומיה של חקירה: מה עושים כשהרגולטור קורא לארגון לחקירה בתחום ה – AI?
בוובינר יועברו לקחים יישומיים ותוענקנה עצות פרקטיות ליועמ״שים. להרשמה לוובינר הקליקו.
בברכה,

 

מובהר כי אין באמור בכדי להוות התייחסות לנסיבות ועובדות ספציפיות ואין לראות בכך משום חוות דעת ו/או ייעוץ משפטי לעניין קונקרטי.