linkedin
להרשמה לניוזלטר
27.03.2023
מחלקת התכנון והבנייה במשרדנו רשמה הישג משמעותי לטובת חברת שפיר תעשיות בע"מ, בנוגע להקמת פרויקט הקו הירוק של הרכבת הקלה בירושלים
אודות תחומי פעילות

מחלקת התכנון והבנייה במשרדנו רשמה הישג משמעותי לטובת חברת שפיר תעשיות בע"מ, בנוגע להקמת פרויקט הקו הירוק של הרכבת הקלה בירושלים.

חברת שפיר קיבלה זיכיון מהמדינה לטובת הקמת הקו הירוק של הרכבת הקלה בירושלים, ומבצעת בימים אלה את עבודות הקמת הקו. מדובר בפרויקט רחב היקף ובעל חשיבות לאומית אשר עתיד לחבר את שכונת גילה שבדרום העיר לשכונת הגבעה הצרפתית בצפונה, באמצעות רכבת קלה.

במסגרת ביצוע עבודות ההקמה של הפרויקט, נדרשה שפיר להקים אתר התארגנות הכולל מפעל לייצור בטון אשר יספק את אספקת הבטון הנדרשת לפרויקט, כאשר המיקום שנבחר הינו בסמוך לאחת השכונות בעיר.

ואולם, תושבי השכונה הסמוכה, הגישו בקשה דחופה למתן צו מניעה, טרם הגשת תביעה, לעצירת עבודות ההקמה של אתר ההתארגנות, בטענה כי העבודות נעשות שלא כדין וללא היתר בנייה.

בית המשפט הורה על הגשת תגובה ואף קיים דיון דחוף במעמד הצדדים, במסגרתם הובהר לבית המשפט כי חברת שפיר פועלת בהתאם לזיכיון שניתן לה מהמדינה ובהתאם לסעיף 261ד לחוק התכנון והבנייה, התשכ"ה-1965 ותקנות התקנות והבנייה (עבודות ומבנים הפטורים מהיתר), תשע"ד-2014, לא נדרש היתר בנייה לביצוע העבודות האמורות. כמו-כן, הובהר שעיכוב בהקמת מפעל הבטון עלול להביא לעיכוב ושיבוש בהקמת המקטע הרלוונטי של פרויקט הרכבת.

בית משפט השלום בירושלים קיבל את עמדתנו כי מדובר בשטח התארגנות זמני, לו נזקקת שפיר בעבודתה במסגרת זיכיון שקיבלה מהמדינה לטובת פרויקט לאומי, ובחירת השטח והקמתו נעשית בתיאום ובפיקוח עם הרשויות המוסמכות, ואף תואמת את הוראות הדין הרלוונטיות.

בהתאם, בית המשפט דחה את הבקשה לצו מניעה.

לפנים משורת הדין האריך בית המשפט את המועד להגשת כתב תביעה, שכן תושבי השכונה לא פעלו להגשתו במועד, ובימים אלה מתבררת התביעה העיקרית.