linkedin
להרשמה לניוזלטר
18.01.2024
משרדנו מייצג ומלווה את ליבריקה אשקלון השקעות ופיתוח במקרקעין בע"מ, חברת בת של שפיר הנדסה, במאבק משפטי ממושך להקמת מפעל בטון בעיר אשקלון.
אודות תחומי פעילות

משרדנו מייצג ומלווה את ליבריקה אשקלון השקעות ופיתוח במקרקעין בע"מ, חברת בת של שפיר הנדסה, במאבק משפטי ממושך להקמת מפעל בטון בעיר אשקלון.

ההליך החל בסירובה של הועדה המקומית לתכנון ובניה אשקלון למתן היתר בנייה למפעל בטון של שפיר, לאחר שהחברה רכשה מקרקעין לשם כך בעלות של עשרות מיליוני ₪.

כנגד החלטת הועדה המקומית הוגש ע"י מחלקת תכנון ובנייה של משרדנו ערר לועדת הערר המחוזית, אשר הורתה לועדה המקומית להנפיק היתר בנייה למפעל הבטון.

במהלך ניהול ההליכים בפני ועדת הערר המחוזית, קידמה הועדה המקומית שינוי תכנוני לכל אזור התעשייה, תוך שהיא פונה לועדה המחוזית במחוז הדרום ומבקשת ממנה לפעול על פי סמכותה ולפרסם הודעות על הקפאת בנייה לפי סעיפים 77 ו- 78 לחוק התכנון והבניה, על מנת למנוע הוצאת היתר בנייה למפעל הבטון.

הועדה המחוזית במחוז דרום, דנה בתוכנית הועדה המקומית ולמרות החלטת ועדת הערר המחוזית לאשר את בקשת החברה ולמרת התנגדות החברה, החליטה להטיל מגבלות בנייה באופן מיידי על כל אזור התעשייה, לרבות על המקרקעין של החברה – ובכך מנעה ממנה יכולת לקבל את היתר הבנייה למפעל הבטון.

כנגד החלטת הועדה המחוזית, הגשנו בשם החברה ערר למועצה הארצית לתכנון ובנייה.

בהחלטתה קבעה ועדת הערר של המועצה הארצית, כי החליטה פה – אחד לקבל את הערר בחלקו, ולקבוע כי החברה תוחרג מהתנאים המגבילים, כך שהתנאים המגבילים שנקבעו לא ימנעו הוצאת היתר למפעל הבטון, וזאת משיקולי צדק פרטניים שעיקרם הפגיעה המשמעותית באינטרס ההסתמכות של החברה, ולאחר שהגיעה למסקנה כי לא יהיה בהקמת מפעל הבטון כדי לסכל את התוכנית שמקדמת הועדה המקומית באזור התעשייה.

ועדת הערר של המועצה הארצית קבעה כי עיקר הנמקותיה של הועדה המקומית התמקדו בנימוק שאין צורך בעוד מפעל בטון ולא מחשש לסיכול התוכנית, ומשכך מדובר בנימוק פרסונלי ומהיבטים רבים, אף צורם.

את ליבריקה אשקלון השקעות ופיתוח במקרקעין בע"מ ייצגו שותפי המשרד עו"ד יעקב כהן, ראש מחלקת תכנון ובנייה, ועו"ד ליאת וולנובסקי-נוימן, שותפה במחלקה.