linkedin
להרשמה לניוזלטר
21.02.2023 פורום
עו"ד עומר גדיש, ראש מחלקת נדל"ן והתחדשות עירונית, השתתף בפורום בכירי ענף הנדל"ן של Dun's100
אודות תחומי פעילות

עו"ד עומר גדיש, שותף וראש מחלקת נדל"ן והתחדשות עירונית במשרדנו, השתתף בפורום השנתי של Dun’s100 בתחום הנדל"ן, בו עסקו ודנו בכירי הענף על הפיקוח על הבנקים לנגד מצוקת האשראי, "פקק" ערבויות חוק המכר, תקנות הגנת הדייר, החובה על תשלום מס על עסקאות, עליית הריבית והשפעתה על המימון ונושאים נוספים שעל סדר היום בתחום.

בפורום מחלקת נדל"ן והתחדשות עירונית של משרדנו, שנערך בשבוע שעבר, התייחס עו"ד גדיש להשפעת עידן עליית הריבית והשפעתה על המימון, ואמר כי "לעליית הריבית יש השפעה מכרעת על שוק הנדל"ן; הריבית הגבוהה מעלה את הסיכון לקבלנים, ובשל כך הם לא ממהרים לבנות. ברמת המחירים הנוכחית גם הבנקים אינם ששים לאשר פרויקטים עם שיעורי רווחיות נמוכים ולהעניק לקבלנים ליווי בנקאי. גם מבחינת רוכשי הדירות יש שינוי לרעה – רוכשים לא יכולים לקחת משכנתאות בכל סכום שיחפצו, הם מוגבלים במשכנתא שמתוכננת כך שההחזר החודשי לא יעלה על שליש מההכנסה הפנויה שלהם. כלומר, התייקרות המשכנתא, שמייקרת גם את ההחזר החודשי, מקטינה את סכום המימון שהלווים יכולים לקבל מהבנק. השילוב הזה, ביחד עם חוסר הודאות הפוליטי, גורם לכך ששוק הדירות למגורים נמצא ב""Hold."

לסיקור: כלכליסט>>

 

בתמונה (מימין): דיויד אמיד, ש. בירן; רועי חרש, חרש ששון ושות'; אבי בן יעקב, וקסלר ברגמן; לוי אמיתי, גולדפרב גרוס זליגמן; עומר גדיש, AYR – עמר רייטר ז'אן שוכטוביץ ושות'.

צילום: תומר נויברג