linkedin
להרשמה לניוזלטר
13.03.2024
עו"ד עומר גדיש, שותף וראש מחלקת נדל"ן והתחדשות עירונית של משרדנו, השתתף בפורום Dun’s 100 של בכירי ענף המשפט בתחום הנדל"ן
אודות תחומי פעילות

עו"ד עומר גדיש, שותף וראש מחלקת המקרקעין של משרדנו, השתתף בפורום Dun's 100 של בכירי ענף המשפט בתחום הנדל"ן, בו השתתפו משרדים מובילים בתחום.

משתתפי הפורום דנו בנושאים שעל סדר היום בענף, לרבות השפעות המלחמה על שוק הנדל"ן, הקפאון בשוק, נדל"ן מסחרי ונושאים נוספים.

עו"ד גדיש התייחס, ביו היתר, למענה המחויבת המדינה לתת למשבר הדיור שרק הולך וגדל, ואמר כי "משבר הדיור במדינה החל הרבה לפני שהחלה המלחמה. עליית הריבית שהחלה כבר באפריל 2022, הירידה המשמעותית בהתחלות הבנייה והעצירה הכמעט מוחלטת במכירת דירות הופיעו עוד לפני תחילת המלחמה. המלחמה כמובן העצימה את המשבר והתארכות המלחמה כמו גם החשש מפתיחת חזית נוספת בצפון שומרת את רוב היזמים – וגם את רוכשי הדירות – עם הקלפים קרובים לחזה. אם המדינה לא תבצע פעולות משמעותיות מייד עם סיום המלחמה, המצב הקשה גם כך יחמיר באופן ניכר. אני חושב שבטווח הקצר, נכון יהיה למצוא פתרון להסבת שטחי משרדים לשטחי מגורים בזמן קצר ובעלות נמוכה. הכוונה היא שניתן יהיה להגיש לרשויות התכנון בקשות להפוך בנייני משרדים לבניינים מגורים בהליך תכנוני קצר ובפטור או פטור חלקי מהיטל השבחה; באופן הזה ניתן יהיה להשתמש במאות אלפי מטרים של שטחי משרדים שנבנים כעת באזור המרכז ולהפוך אותם לדירות מגורים. בטווח הרחוק, נכון יהיה לפעול ליצירת שוק שכירות לטווח ארוך של בניינים בבעלות המדינה. זה מקובל בכל העולם, זה נותן וודאות הן מבחינת תנאי השכירות והן מבחינת יציבות המשכיר, תחזוקה וכו', ואולי באופן הזה ניתן יהיה לשנות את קו המחשבה של זוגות צעירים שסבורים שחייבים לרכוש דירה בכל מחיר, גם אם מדובר במשכנתאות או הלוואות שההחזרים שלהן גבוהים בהרבה מיכולת ההחזר של הלווים".

לסיקור: כלכליסט>>

 

צילום: ניב קנטור