linkedin
להרשמה לניוזלטר
03.05.2023 עדכון לקוחות
פרסום דו"ח פערי שכר עד ליום 1.6.2023 – בהתאם לתיקון מס' 6 לחוק שכר שווה לעובדת ולעובד
אודות תחומי פעילות

בהתאם לתיקון מס' 6 לחוק שכר שווה לעובדת ולעובד, התשנ"ו – 1996 (להלן: "החוק") על  המעסיקים, המפורטים בתיקון, לערוך ולפרסם מדי שנה דיווח, שבו יפורטו פערי השכר, ככל שישנם, בין גברים לנשים, הדיווח יכלול דו"ח פנימי על בסיס הנתונים שאסף המעסיק, שבו יפורט השכר הממוצע של העובדים המועסקים אצלו, בפילוח לפי סוגי העובדים, סוגי משרות או סוגי דירוגים. על בסיס הדו"ח הפנימי, על המעסיק לפרסם לציבור דו"ח פומבי המפרט, בין היתר, את פערי השכר הממוצעים (באחוזים) בין גברים לנשים בארגון.

עיקרי התיקון פורטו בעדכון לקוחות שפרסמנו ב – 13.4.2022 בעניין פרסום דו"ח פערי שכר עד ליום 1.6.2022 בהתאם לתיקון מס 6 לחוק שכר שווה לעובדת ולעובד.

הרינו להביא לידיעתכם כי ביום 23.4.2023 פרסמה נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה במשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים הנחיות מעודכנות למעסיקים בנוגע ליישום התיקון, כדלקמן:

  1. יש לכלול בדיווח את נתוני השכר של כלל העובדים שעבדו בשנה הקלנדרית לפני מועד הדיווח. במידה וישנם עובדים שעבדו בחלק מהשנה הקלנדרית, שכרם יחושב בהתאם לנוסחת הנרמול אשר צוינה בהנחיות. עובדים שלא עבדו כלל לאורך השנה, לא יובאו בחישוב.
  2. יש לבצע פילוח של העובדים, אשר יכלול את כל העובדים אצל המעסיק. במידה ולא ניתן להציג פילוח של כל העובדים, יש לציין מדוע לא ניתן.
  3. בקבוצת הפילוח בה לא ניתן לבחון את פערי השכר, יש להסביר מדוע לא ניתן לבחון (למשל, במידה והקבוצה כוללת רק עובדים ממין אחד, או שבשל מספר נמוך של העובדים, פרסום הנתונים עלול לפגוע בפרטיות).
  4. הדיווח יכלול את נתוני העובדים שחל עליהם הדין הישראלי בלבד.
  5. חברות בבעלות משותפת, אשר מעסיקות יחדיו יותר מ-518 עובדים, יפעלו ליישום התיקון יחדיו.
  6. מומלץ להציג בנפרד את השכר החציוני בהתאם לקבוצות הפילוח בחלוקה המגדרית בדוח הפנימי.
  7. ביחס לדוח הפומבי, מומלץ להציג 20% מהעובדים המשתכרים הגבוהים ביותר בפילוח מגדרי ובחלוקה לאחוזים.
  8. בעת העברת המידע לעובד, מומלץ למסור הודעה נפרדת בדבר הקבוצה אליה העובד משתייך.
  9. מומלץ לפרסם את הדוחות עד לחודש יוני בכל שנה.
  10. מומלץ לשמור יחד עם הדוח הפנימי את הנתונים ששימשו בסיס ליצירת הדוח.
  11. במידה ומעסיק נוכח לגלות כי אכן קיימים אצלו פערי שכר, מומלץ לתכנן וליישם תהליך הדרגתי שמטרתו לצמצם את הפערים. בין היתר, מומלץ לבחון את מיקום הנשים והגברים בארגון, מיפוי הסיבות לפערים, גיבוש תוכנית פעולה מותאמת לארגון ומינוי צוות ליישומה, תוך קביעת תקציב ומימון תוכנית זו.

אנו כמובן נעמוד לרשותכם בכל שאלה ובכל סיוע שיידרש לקראת הכנת הדוחות האמורים.

בברכה,

הלית שמחוני, ליבי שוד-אלדר וצוות מחלקת דיני עבודה.

האמור במסמך זה הוא מידע כללי בלבד ואינו מהווה חוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי, ואין לעשות בו כל שימוש אחר.