linkedin
להרשמה לניוזלטר
25.10.2022
עו״ד הלית שמחוני, שותפה וראש מחלקת דיני עבודה במשרדנו, ייצגה את משרדנו בפורום המשפט השנתי בתחום דיני העבודה של Duns 100 – דירוג החברות המובילות בישראל, בו השתתפו עורכי דין בכירים מהתחום.
אודות תחומי פעילות
עו״ד הלית שמחוני, שותפה וראש מחלקת דיני עבודה במשרדנו, השתתפה בפורום המשפט השנתי בתחום דיני העבודה של Duns 100 – דירוג החברות המובילות בישראל, בו השתתפו עורכי דין בכירים מהתחום.
במסגרת הפורום נדונו בעיות ופתרונות האפשריים לאתגרי עולם התעסוקה המודרני.
עו"ד שמחוני התייחסה, בין היתר, לעניין הטרדות מיניות במקום העבודה ולאפשרותו של כל אדם לפרסם את דבר הגשת התביעה ובכך לחשוף פרטים אינטימיים המפרים את צנעת הפרט, למרות הרשאת ביה"ד לעבודה לדון בדלתיים סגורות בתביעות מסוג זה, ע"פ חוק שוויון הזדמנויות: "התכלית הרעיונית של סייג הדלתיים הסגורות ואיסור הפרסום בעניינים אלה, מעוגנת במטרתו המוצהרת של המחוקק להגן על כל המעורבים בעבירות של הטרדה מינית, מתלוננים ותובעים, חשודים, נאשמים ונתבעים, מפני פגיעה קשה בצנעת הפרט העלולה להיגרם להם כתוצאה מניהול ההליך המשפטי בעקבות חשיפת פרטים אינטימיים ביותר של חייהם. מעבר לעובדה שהגשת התביעה יכולה להיות ידיעה עיתונאית ולפגוע קשות במשפחתו של אותו נילון, יש לכך השלכות על התנהלות הארגון, על תחושת השייכות והמחויבות של העובדים והלקוחות והמשך התנהלותו התקינה.
מסיבות אלו סגירת הדלתיים צריכה להיות אוטומטית, בשלב הגשת התביעה, וצד שרוצה כי התיק יידון בדלתיים פתוחות יגיש בקשה מתאימה, על מנת למנוע זליגת מידע באופן אשר עשוי לגרום לפגיעה קשה בצנעת הפרט טרם יספיק צד כלשהו להתגונן. על בית הדין לשקול גם את זכויותיו של מי שמואשם בהטרדה מינית ולא רק את זכותו של המתלונן, שכן גם לו קיימת הזכות לפרטיות ולהגנה מפני טענות שטרם התבררו, לא כל שכן בשלב הראשוני שבו מוגשת התביעה. כל עוד לא נשפט ונמצא אשם – אין לגזור על החשוד את הדין ואין לאפשר את ניהול המשפט בתקשורת או במסדרונות הארגון".